Sağlık için et yemeyenlerde

kalp krizi ve beyin kanaması riski daha fazla..
Başkent Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma et yemeyen kadınların (vejetaryen) kalp damar hastalıkları açısından et ürünleri tüketenlerden daha fazla risk taşıdığını ortaya çıkardı. 52 denek üzerinde yapılan araştırma

et ürünlerinden uzak duran kadınlarda kalp krizi ve beyin kanaması riskinin diğerlerinden daha yüksek olduğunu gösterdi. Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Efsun Karabudak araştırmayla "Hayvansal gıdalardan tamamen uzaklaşmanın doğru olmadığını gözlemledik" dedi. Karabudak

et yemeyen erkek denek bulmakta zorlandıkları için araştırmanın kadınlarla yapıldığını belirtti.
B 12 VİTAMİNİ ÖNEMLİ
Geçtiğimiz şubat ayında "Journal Human Nutriation" adlı İngiliz bilim dergisinde yayımlanan araştırmada deneklerin kanlarındaki "Homocystein" e bakıldı. Homocystein'in kanda 15mg'nin üstüne çıkması kalp krizi ve beyin kanamasına davetiye çıkarıyor. Homocystein

B12 vitaminiyle proteinler vücutta parçalanırken ortaya çıkıyor. B12'nin başlıca kaynağı ise et ürünleri. Karabudak araştırma sonucunda et yemeyen kadınların yüzde 34.5'inde Homocsytein'in kanda 15mg'ı aştığını

normal beslenen kadınlarda ise bu oranın yüzde 12'de kaldığını tespit ettiklerini vurguluyor.
Sabah