Haftada bir kez fındık tüketenlerin kalp damar hastalığına yakalanma riskinin yüzde 8.3
haftada 4 gün tüketenlerin ise yüzde 35-40 oranında azaldığı belirtildi.
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Asım Örem

uzun zamandır fındık üzerinde çalışmalar yaptıklarını ve bu çalışmalar sonucunda birçok bilimsel veri elde ettiklerini söyledi.
Fındığın yanında ceviz

badem ve fıstık gibi ürünleri de incelediklerini ifade eden Prof. Dr. Örem

elde edilen sonuçları

Bodrum'da gerçekleştirilen 8. Klinik Biyokimya Kongresi'nde de sunduklarını bildirdi.
Prof. Dr. Örem

''Sonuçlara göre

haftada bir kez düzenli fındık tüketenlerin kalp damar hastalığına yakalanma riski yüzde 8.3

haftada 4 gün tüketildiğinde ise yüzde 35-40 oranında azalıyor'' dedi.
Prof. Dr. Örem

fındık ya da genellik bu ürünün yerine yenilen ceviz

badem ve fıstığın

tüketim şekli kadar tüketilecek miktarın da önemli olduğunu vurgulayarak

şunları kaydetti:
''Bu ürünler

aparatif olarak

öğle ve akşam yemeklerinden 1.5-2 saat önce alınmalı ve akşam yemeklerinden sonra mümkünse alınmamalı. Günlük tüketilecek miktar ise yaklaşık 40-50 gram olmalı. Aşırı tüketim

100 gramın üzeri

kilo aldırabilir. Fındık ve benzeri ürünleri tüketmek sağlıklı beslenmede bir hayat tarzı olmalı.''
KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜYOR
Prof. Dr. Örem

bu ürünlerde kalbi koruyucu moleküller bulunduğunu belirterek

bu moleküllerin etkilerini şöyle açıkladı:
''Ürünlerin yapılarındaki tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri kan kolesterol ve trigliseritlerini düşürmekte

iyi kolesterolü (HDL) artırmaktadır

kötü kolesterol taşıyıcısı olan LDL'yi azaltmakta ve onun damar duvarında birikecek şeklinin oluşmasını önlemektedir. Steroller dediğimiz bitkisel kolesterol benzeri moleküller

kolesterolün bağırsaktan emilimini azaltmaktadır

böylece kan kolesterol düzeyi düşmektedir.
Bol lif içeriği nedeniyle hem kan kolesterol düzeyleri düşmekte

hem de şeker hastalığına yatkınlık azaltılmaktadır. Yapıdaki yüksek E vitamini

vücudun günlük ihtiyacını karşılamakta ve yağları ve hücreleri korumaktadır. Yüksek arginin amino asidinden damarı gevşeten bir molekül (nitrik oksit) senaaaleyerek

damar yapısı korunmaktadır. Ayrıca yapıda bol bulunan kalsiyum

magnezyum

potasyum

folik asit ve diğer eser elementler

vücutta birçok faydalı etkilere neden olmaktadır.'' (AA)