Tereyağı kalp düşmanı olarak gösteriliyordu ama son bilim çalışmaları aksini söylüyor.
Kanadalı bilim adamları
kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere birçok hastalığa neden olduğu öne sürülen tereyağını temize çıkardı. Kalp krizine iyi geliyor
şeker hastalığını önlüyor.
Yeni bir araştırmadan elde edilen sonuçlara göre

tereyağı ve sığır eti kalp krizi riskini ve kolesterolü düşürüyor

şeker hastalığı ve obeziteyi tedaviye yardımcı oluyor.
Alberta Üniversitesi profesörü Spencer Proctor ve asistanı Flora Wang tarafından yapılan araştırma sırasında

16 hafta boyunca deney farelerine tereyağı ve inek etinde bolca bulunan vaksenik asit bakımından zenginleştirilmiş diyet uygulandı.
Vaksenik asidin vücutta kolesterol başta olmak üzere birçok rahatsızlığa sebep olan şilomikronların oluşmasını yavaşlattığı gözlemlenirken

deney sonunda kötü kolesterol olarak bilinen LDL başta olmak üzere

toplam kolesterol ve trigliseritte düşüş görüldü.
Flora Wang

"Tereyağı

sığır eti ve türevlerinde vaksenik asid oranı en az yüzde 70'tir. Araştırmanın bizi en çok sevindiren sonuçlarından biri

aaaabolizmada birçok hasara sebep olan şilomikronların oluşmasının bu yolla yavaşlatılabileceği olmuştur. Bugüne kadar zararlı etkilerinden korktuğumuz doğal yağlar

aslında sağlığımız için son derece faydalı. Tereyağı ve sığır etinin kalp krizi riskini düşürmesi

şeker hastalığı ve obezite tedavisine yardımcı olması ve kolestrole iyi gelmesi

artık bir realite" diye konuştu.
Bu arada

doktora öğrencisi olan Flora Wang

araştırma sonuçlarını sunduğu

Alberta'da düzenlenen "Uluslararası Şilomikronların Zararları Sempozyumu"nda "genç araştırmacı" ödülünü aldı.