San Diego (AA)- ABD'de yapılan geniş çaplı bir araştırmanın sonucunda

kadınlarda menopoz sonrası yaygın olan meme kanseri riski ile alkol tüketimi arasında bağlantı kuruldu.
Araştırmayı yapan ekibin lideri Ulusal
Kanser Kurumundan Jasmine Lew

184 binden fazla kadından alınan veriler üzerinde yapılan analizlerin

"içmenin yaşlı kadınlar için meme kanseri riskini artırdığını ortaya koyan" üç büyük araştırmadan en büyüğü olduğunu kaydetti. Günde bir ila iki küçük kadeh alkol alan kadınların memelerinde hormona duyarlı tümör gelişme ihtimalinin %32 olduğu belirlendi. Günde üç ya da daha fazla kadehin ise bu riski yüzde 51 oranında artırdığı tespit edildi.
Lew

Amerikan Kanser Araştırmaları Birliği toplantısında araştırma hakkında bilgi verirken

alkolün hangi türü olursa olsun bu riskin apaçık olduğunu ifade etti.
Çalışmalarının sonuçlarının

alkolün östrojen aaaabolizmasına müdahalesinin kanser riskini artırdığı teorisini doğruladığını belirten Lew

bu konuda kamu sağlığı alanında tavsiyelerde bulunmak için henüz erken olduğunu söyledi. Lew

kadınların

risk faktörlerinin belirlenmesi için doktorlarıyla konuşmaları gerektiğini kaydetti.