Ankara (AA)- Yapılan
yeni bir araştırma

çok su içmenin sağlığa faydalı olduğu yönünde hiçbir kanıt bulunmadığını ortaya koydu.
Araştırmacılar

sağlık için günde 8 bardak (2 litre) suya ihtiyaç bulunduğu yönündeki inancın "bir mit olduğunu" söyledi. Özellikle 1990'larda yaygınlaşan bu inanca göre

günde iki litre su tene iyi geliyor
kilo verilmesine ve vücuttan toksinlerin atılmasına yardımcı oluyor; bunun yanı sıra yeterli su içmeyenler sağlık problemleriyle
karşılaşabiliyor. Bu mitin yaygınlaşması

insanları susadıkları zaman su içmek yerine

gün boyunca ellerinde su şişesiyle dolaşmaya sevk etmişti.
Ancak

Pennsylvania Üniversitesinden Dr. Dan Negoianu ile Dr. Stanley Goldfarb'ın klinik çalışmaları tarayarak vardıkları sonuç

bu kadar çok su içmenin saptanmış herhangi bir yararı olmadığı yönünde. Bilim adamları

sıcak ve kuru havalarda su ihtiyacının arttığını

bazı hastalıklardan mustarip olanların fazla sıvıya ihtiyaç duyabileceğini

ancak "ortalama sağlıklıklı insanlar için böyle bir ihtiyaç bulunmadığını" belirtti.
Yeni araştırmaya göre

susuzluk derinin görünümünü değiştirebiliyor

ancak çok su içmenin deriyi güzelleştirdiğine dair klinik bir bulgu yok. Bunun yanı sıra bazı araştırmaların

fazla suyun böbreğin tuz ve üreyi vücuttan atmasına yardımcı olduğunu gösterse de bunun sağlığa ne gibi yararı olduğunu göstermekte başarısız kaldığı belirtildi. Daha çok su içmenin tokluk hissi yaratıp kilo vermeye yardımcı olduğu iddiasını da araştıran bilim adamları

bu konudaki araştırmaların da somut sonuca varmada başarısız olduğunu belirtti. Journal of the American Society of Nephrology'de yayımlanan araştırmada

"Genel olarak bu konuda kanıt yetersizliği söz konusu" denildi.