Amerikan ‘Archives of Internal Medicine’ dergisinde yayınlanan makaleye göre

24 yıl boyunca yaklaşık 80 bin kadın arasında yürütülen araştırma

aspirin içen kadınlarda kardiyovasküler hastalıklardan ölüm oranının yüzde 38

kanserden ölüm oranının da yüzde 12 azaldığını gösterdi.
Araştırmaya imza atan ekipten Andrew Chan

1 ila 5 yıl oyunca aspirin içmenin

kalp-damar hastalıklarından ölümleri önemli ölçüde azalttığı yorumunu yaptı. Harvard üniversitesi uzmanlarından Dr. Chan

bu sonuçların sadece az veya ortalama dozda aspirin kullananlar arasında gözlemlendiğini vurguladı. İlacın etkisinin

özellikle ileri derecede kardiyovasküler rahatsızlık riski taşıyan orta yaş üzeri kadınlar açısından daha önemli olduğu kaydedildi.
Dr. Chan

kanserden ölüm riskinin azalabilmesi için de aspirinin en az 10 yıl kullanılmış olması gerektiğini belirtti.
1980 yılında başlayan araştırmaya katılan 80 bine yakın kadından 45 bini hiç aspirin içmedi. 30 bin denek haftada en fazla 14 aspirin içerken 5 bin denek de haftada 14′ten fazla ilaç içti.
Araştırmaya imza atan uzmanlar

aspirinin doktora danışmadan önleyici ilaç olarak kullanılmaması gerektiğini de vurguladı.