1 den 8´e kadar. Toplam 8 Sayfa bulundu

Konu: Kızlık zarı diktirmek helal mi? Haram mı?

  1. #1
    нαρρу ηєω уєαя!ჱܓ
    ALEV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Kızlık zarı diktirmek helal mi? Haram mı?



    Mısır Başmüftüsü'nün Kızlık zarı diktirmek helaldir. Ancak kocalarına söylemeleri gereksiz. Bu bir dürüstlük sorunu değildir" şeklindeki fetvası Türkiye'de tartışma yarattı

    İlahiyatçılardan Zekeriya Beyaz "Bir sıkıntıyı ortadan kaldırmak için yapılabilir. Bence diktirmek günah değildir" derken Beyza Bilgin ise karşı çıktı. "Doğru değil, zinaya teşvik eder" diye eleştirdi

    Mısır Başmüftüsü Ali Cuma'nın yayınladığı "Kızlık zarı diktirmek helaldir" fetvası Türkiye'de de tartışmalara yol açtı. "Sebep ne olursa olsun, bekaretini yitiren kadınlar, kızlık zarı diktirme operasyonu geçirebilirler. Ancak evlenecekleri adama söylemesinler. Bu bir dürüstlük sorunu değil" diyen Başmüftü'ye, Türkiye'den destek verenler de oldu, karşı çıkanlar da. İlahiyatçılardan radikal açıklamalarıyla tanınan Prof. Dr. Zekeriya Beyaz, "Bence diktirmek günah değildir" derken Prof. Dr. Beyza Bilgin ise böyle bir fetvanın zinaya teşvik edeceğini söyledi. Kadın örgütleri ise fetvayı "ikiyüzlü bir ahlak anlayışı" olarak değerlendirdi. İlahiyatçıların ve Diyanet'in görüşü şöyle:


    Alıntı:
    "GÜNAH DEĞİL"
    Zekeriya Beyaz (Emekli öğretim üyesi):

    Zaten Türkiye'de bu yapılıyor. Kulağımıza geliyor. Bizler de duyuyoruz. Ama bu konuda benzer bir fetva Türkiye'de verilemez. Teşvik anlamı taşır. Dilediğiniz gibi yaşayın, evleneceğiniz zaman diktirin mesajı verilir. Hoş olmaz. Ama bence kızlık zarını diktirmek günah değildir. Bir sıkıntıyı ortadan kaldırmak için yapılabilir. Zaten evlenmeden önce kişinin vücudunda bir operasyon yapılması kimseyi ilgilendirmez.

    "ZİNAYI TEŞVİK EDER"
    Beyza Bilgin (A.Ü İlahiyat Fakültesi'nde öğretim görevlisi):

    Bekaretin bozulması zina sonucu olmayabilir. Küçük yaşlarda ya da gençken insanın başına istenmeyen şeyler gelebilir. Bu durumda tıbbi operasyonlar yapılabilir. Bunlara herkes rıza gösterir. Ancak evlenmeden önce isteyerek ve bilerek cinsel ilişkiye giren gençkızlara "Diktirin. Üstelik kocanıza da söylemeyin" demek zinaya teşvik eder. Bunun bir de dürüstlük boyutu var. Kocasına söylemeden içi rahat edebilecek mi? Tamamen vicdanla ilgili bir mesele.

    NİKÂH ESASTIR"
    Fahri Kayademir (İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı):

    Kişi evlenmiş boşanmıştır. 'Eski hayatımı saklayacağım' der ve böyle bir operasyon geçirebilir. Ancak evlilik dışı girilen ilişkiyi hiçbir din onaylamaz. Bunun adı zinadır. Her dinde nikah esastır. Nesli korumak esastır. İsteyen herkes istediği ile ilişkiye girerse nesil bozulur. Babanın, amcanın kim olduğu bilinmez. Tıpçılar bile bugün cinsel yolla bulaşan hastalıkları önlemek için 'tek eşlilik' öneriyor. Nikahsız yapılan cinsel ilişki, sonradan da böyle bir operasyon kabul edilebilir değildir.

    Ayşe Sucu
    (Diyanet İşleri Kadın Kolları Başkanı):

    Dünyanın ve özellikle Müslüman ülkelerinin üstesinden gelmekle karşı karşıya bulunduğu çok daha önemli problemler var. Bunlar üzerinde yoğunlaşılması gerekirken böyle bir mevzuyu konuşmak bizi belirsizliklere götürür. Bugün İslam ülkelerinin halini düşünecek olursak nelerle ilgilendiğimiz ortada. Halbuki İslam aleminin koca koca sorunları var. Artık başımızı iki elimizin arasına alarak düşünmemiz gerekiyor.

    Kaynak: Sabah
    Ya sizin gorusleriniz?


    alıntıdır.

  2. #2
    ShiirBaz
    Guest

    Standart

    Bence bu operasyon Kaza gibi durumLarda Meydana Gelen VakaLarda Yapılmalı. Ne malum diktiren kadının Eşini bakireyim diye kandırmayacagı ? Bi çeki düzen getirseLer iyi olur kanısındayım. TşkLer aLev

  3. #3
    Banned

    Standart

    nasiLdi bi Laf Vardi SöküLen diki$ Diki$ tutmaz hesabi .. Dinen haram heLal bilmem ama Orj. degi$ikLik vermek dinimize aykiri .. Buda orjinaLine modifiye gibi biR$ey OLuyor ..

    bu bakireLik konuLarinda dedigim gibi .. Kiz bakire diye DegiL insan gibi insan karakteri bakire Diye SeciLmeLi ..

    Bi akrabamiz var kadin operasyonlariyLa iLgiLeniyor 14 ya$inda bi kiz geLmi$ diktirtmek icin ..

    18 aLti aile vekaleti gerekiyormu$ falan fiLan gelenleri Falan Anlatti KapaLisindan acigina 14 ya$indan 30 ya$ina kadar geLen varmi$ 30 ya$inda ne gibi bi derdi var bilmiyorum artik


  4. #4
    Orgeneral

    Standart

    Bu konuda dikkate alınacak hiç bir sıfatı taşımayan biri olarak kendi görüş hakkımı kullanarak cevap veriyorum :

    Kızlık zarını diktirmek hiç bir açıdan günah değildir. Operasyonun günahı olamaz! Ama kaza gibi sebepler dışında, dini nikahsız iki tarafın isteğiyle bir erkek aracılığıyla kızlık zarının kaybı dinen günah, tek taraflı zorlamayla (tecavüz gibi) kadın acısından kızlık zarının kaybı dinen günah değil, erkek acısından günah; hiç bir erkek olmaksızın kadının mastürbasyonu yoluyla kızlık zarının kaybı ise dinen günah değildir.

    Kızlık zarının diktirilmesinin evlilikte eşten saklanması ise tecavüz ya da dini nikahsız iki tarafın isteğiyle kaybedilmiş olması sebebiyle gerçekleştirilmişse dinen günah; bu tip bir operasyon bütün sebepleri içerdiğinde eşten saklanmış olmasıda ahlakı açıdan uygun değildir.

    Sosyal acıdan ise, tecavüz, dini nikahsız birliktelik ya da mastürbasyon sonucu geçirilmiş kızlık zarı operasyonunun eşten saklanmış olması, eşin sonradan saklanılan, istenilmeyen bu bilgiye ulaşmasıyla ortaya çıkabilecek ve evliliği etkileyebilecek sorunlar nedeniyle uygun değildir.

    Kaza sonucu oluşan bir kaybın düzeltilmesi için geçirilen bu tip bir operasyonun gizlenipte sonradan öğrenilmesinde ise yine eşin bakış acısına bağlı olarak olumlu ya da olumsuz (sorulduğunda söylenmemiş, inkar edilmişse) bir etkisi olacaktır ama büyük ihtimal anlayışla karşılanacak yani zararlı bir etkisi olmayacaktır. Eşler arasında sosyal ilişkinin sağlam temele oturması açısından baştan söylenmeside her zaman daha uygundur.

    Mastürbasyon sonucu kaybıyla yapılan kızlık zarı operasyonunu eşin sonradan öğrenmesi ise yine eşe ve verilen bilgilerin şüphe uyandırmayacak kadar diğer faktörlerle desteklenmiş olması (örneğin evlenmeden önce hayatında hiç erkek arkadaşının olmamasının kesinlik kazanması) sosyal ilişki açısından evlilikteki olumsuz etkisini azaltabilme şansına sahiptir ama yine de baştan söylenmiş olması daha uygundur, doğrudur. Eşin önceki özel yaşantısında erkek arkadaşının olması, mastürbasyon iddiasını şaibeli hale düşürür ki, bu bilginin sonradan öğrenilmesi eşin anlayışına bu konuya yaklaşıman bağlı olarak olumsuz bir sonuç ortaya çıkarabilir.

    Dinen ahlaken ve sonradan öğrenmenin eşler arasında evlilikte oluşturabileceği sorunları nedeniyle sosyal ilişkiler açısından kızlık zarı operasyonunun gizlenmesi uygun olmayıp, toplumun ve eşin bu konuya yaklaşımındaki olumsuz yaptırımları dikkate alındığında, gizlenebilmesinin başarı ölçüsüne göre olumlu etkiside olabilir. (Öldürülmekten, psikolojik terör, baskı yaşanmasından koruyabilir)


    Bir anlamda böyle bir operasyonun gizlenmesi ya da gizlenmemesi, ahlaken ve sosyal acıdan etkisi, yaptırımı vs bakımından toplumun ve bireylerin bu konuya yükledikleri anlamlara bağlı olarak düzeyleriyle ilgili fayda ve zarar değeri kazanır. Böyle bir değer oluşturmamış toplumlarda ise operasyona gerek olmadığı gibi, olmasının ve gizlenip gizlenmemesinin değeri yine evlenilen kişinin bu konudaki anlayışına, bakış açısına göre sonuçlar doğurur.

    diye düşünüyorum.

  5. #5
    Orgeneral

    Standart

    Konuya şunu da eklemek gerekiyor : Denilebilir ki kızlık zarı operasyonunun yaptırılmış olması başlı başına bir insanın aldatılması için yapılmış bir operasyondur. İtiraf edildiğinde ya da açıklama yapıldığında birilerinin aldatılmış ya da aldatılma amaçı taşıdığını, bunun düşünüldüğünü eş düşünebilir. Böyle bir tepkiyle karşılaştığında dış ifaktörlerin yaşamsal derecede tehdit olabileceğini vurgulanabilir, duruma göre eşi, yaşamak isteyebileceği doğal engellerden mahrum etmeyi istememek gibi bir amaçında taşındığı söylenebilir. Bu yönden bu konudaki her operasyonun aldatma amaçı taşımadığı vurgulanarak doğabilecek tepki ya da düşünce de ortadan kaldırılabilir.

  6. #6
    Banned

    Standart

    hiç bir erkek olmaksızın kadının mastürbasyonu yoluyla kızlık zarının kaybı ise dinen günah değildir.

    >> DedikLerinde bir FaLso Var Arkada$im .. OLdu O zaman günah DegiL vs.. niteLiginde herkes Parmak SaLLasin ..

    ve bu operasyonun ne gibi bir ihtiyaci OlabiLir kii e$Ten sakLanmazsa Günah degiL sakLamiycaksan niye yaptiricaksin ??

    zari diktirmem Lazim Ölücem .. Zari diktirmem Lazim böbregimi kaybedicem vs.. gibi bi durum söz konusu degiL haa $uda OLabilirr off canim cok istedi bi zar diktirip geleyim ..




  7. #7
    BirdaHaMı asLa
    Guest

    Standart

    Hmm , Ne oLursa oLsun Haramdır bence,

  8. #8
    Orgeneral

    Standart

    Alıntı NeRoN_64´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç bir erkek olmaksızın kadının mastürbasyonu yoluyla kızlık zarının kaybı ise dinen günah değildir.


    >> DedikLerinde bir FaLso Var Arkada$im .. OLdu O zaman günah DegiL vs.. niteLiginde herkes Parmak SaLLasin ..

    ve bu operasyonun ne gibi bir ihtiyaci OlabiLir kii e$Ten sakLanmazsa Günah degiL sakLamiycaksan niye yaptiricaksin ??

    zari diktirmem Lazim Ölücem .. Zari diktirmem Lazim böbregimi kaybedicem vs.. gibi bi durum söz konusu degiL haa $uda OLabilirr off canim cok istedi bi zar diktirip geleyim ..



    Siz o zaman vücudunuzda hiç bir yerinize dokunmayınız. Günah çok günah!

Beğenilen Sayfayı İşaretleyin

Beğenilen Sayfayı İşaretleyin

Yetkileriniz

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • Eklenti Ekleyemezsiniz
  • You may not edit your posts
  •  
[Gizlilik Politikası]-[UslanmaM Kuralları]-[UslanmaM İletişim/Contact]