Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
1 den 10´e kadar. Toplam 21 Sayfa bulundu

Konu: Sihir ve İlizyon

  1. #1

    Standart Sihir ve İlizyon



    Başlarken...
    Öncelikle bir konuda anlaşalım. Bir gecede sihirbaz olamazsınız. Sihirbazlık bir sanat dalıdır ve nasıl ki bir iki resim yapmış olmanız sizi sanatçı yapmazsa bir iki oyun öğrenmeniz de sizi sihirbaz yapmaz. Bir sihirbaz amacının seyircileri eğlendirmek olduğunu her zaman hatırlamalıdır.

    Şanslısınız. Yakın bir zamana kadar sihirbaz olabilmek için saatlerce kitap okumak gerekiyordu. Çok daha önceleri de tek yol bir sihirbazın çırağı olmaktı. Günümüzde CD-ROM lar, videolar ve Internet üzerinden yüzlerce kaynağa erişmek mümkündür. Hazır oyun kitlerini sihirbaz ürünleri satan dükkanlardan ve oyuncakçılardan elde edebilirsiniz.

    Sihirbazlığı farklı kaynaklardan öğrenebilmek çok önemlidir. Ne var ki kitaplardan öğrenmek kendi tarzınızı ortaya koymanıza daha çok yardım ettiğinden en iyi yöntem olmayı sürdürmektedir. Bir oyunu videodan seyredip öğrendiğinizde aynen seyrettiğiniz gibi uygularsınız, kopyalarsınız yani. Kişisel ayrıcalığınızı gösteremediğinizden yanlış bir yoldur.

    "El çabukluğu" kavramını bilmeyenimiz yoktur. El çabukluğu, oyunun etkisini arttırmak için sihirbazın uyguladığı gizli hareketlerdir. Bunlar, hiç kuşkusuz videolar seyredilerek en iyi öğrenilir. Çünkü video filmlerinde ellerin tam anlamıyla nasıl kullanılacağı, oyunda kullanılan cisimlerin tam olarak elde nasıl tutulacağı/saklanacağı açıkça gösterilir.

    O halde nereden başlamalı? En iyisi yeni başlayanlar için hazırlanmış bir sihirbazlık kitabı edinmek. Sakın bozuk para, iskambil numaraları gibi özel konularda yazılmış kitapları satın almayın. Kendi özel merakınız olsa da... Bunun sebebi son derece basittir. Başarılı bir sihirbaz olmak için için sihirbazlığın temel prensiplerine hakim olmanız gerekir.

    Tamam, kendinize bir kitap ya da bir video satın aldınız. Şimdi en önemli noktaya geldik. "Sihirbazlık, sadece kitap okumak ya da video seyretmekle değil, DENEYİM ile öğrenilir. Çevrenizde gerçekleştirilen canlı gösterilere mutlaka gidin...

  2. #2

    Standart

    Size Yardımcı Olacak İpuçları
    Öğrenmek için gün ve saat saptayın. Diyelim ki haftada üç gün, aynı saatlerde, düzenli olarak çalışın, pratik yapın. Kalmamanız gereken bir sınava çalışıyorsunuz. Her zaman yaptığınızdan zevk alın. Yaptığınız işten hoşlanmadığınız hissedilirse izleyicilerin gözünden düşersiniz. Çürük domates yağmuru da cabası...

    İzleyicilere sunulmaya hazır bir numarayı, bir eliniz arkanızda, gözünüz kapalı gerçekleştirebilmelisiniz. Oyun, her bir adımını teker teker düşünmenize gerek kalmadan el alışkanlığı haline gelmiş olmalıdır. Yakın bir arkadaşa hemencecik bir numara gösterme isteğiniz anlaşılabilir bir şeydir. Ancak arkadaşlarınız, iyi planlanmış ve pratiği yapılmış oyunları daha çok takdir edeceklerdir

    Hiç bir kimseye numaralarınızı nasıl yaptığınızı söylemeyin. Oyunlarınızın etkisini azaltırsınız. Oyunları gerçekleştirmenin ne kadar kolay olduğunu yayarsanız, saygınlığınız gün be gün azalır.

    İzleyicilerinizin tam olarak ne göreceğini anlamak için ayna önünde pratik yapın. Bu, yapmanız olası hataları görmenizi sağlayacaktır. Video kameranız varsa, kendinizi filme alın ve sonra seyredin. Böylelikle ne kadar iyi ya da ne kadar kötü olduğunuzu kolayca görebilirsiniz. Performansınızdan memnun olmadıysanız, mutlaka izleyicileriniz de memnun olmayacaktır...

    Olabildiğince farklı numara öğrenin. Böylelikle, birisi size bir bozuk para ya da bir deste kağıt uzattığında kolayca numaranızı gösterebilirsiniz. Buna "irticalen" yapılan gösteri denmektedir. Eğer, "kusura bakmayın, bu bozuk parayla numara yapamayacağım" gibi bir yanıt, sihirbazlığınız konusundaki yargıları tepetaklak edecektir. Düzinelerce "irticalen" gerçekleştirilen numara öğrenmenize gerek yoktur. Bozuk para ya da iskambil kağıdı gibi her bir kalem için bir iki numara bilmeniz yeter.

    Numaralarınızı "mükemmel" düzeyde yapmayı öğrenin. Bir sihirbaz ilgi ve hayranlık uyandıracak bir kaç oyunu yapabilen kişidir. Yoksa, bir düzine numarayı yüzüne gözüne bulaştıran kişi değil...

    Bir numarayı gözü kapalı, mükemmel şekilde yapabilmeyi başarmadan yeni numara çalışmaya başlamayın.

    İzleyicilerinizi gözleyin. Özellikle iri göğüslü sarışınları...Şakaydı... Mutlaka izleyiciyle göz göze gelin, boşluğa gösteri yapmayın. Dahası, dönüşümlü olarak her bir izleyiciyle göz göze gelin. Böylelikle onlarla hitap ettiğinizi hissedeceklerdir

  3. #3

    Standart

    Hedef Şaşırtma
    Hedef şaşırtma izleyicilerin tam olarak sizin istediğiniz noktaya bakmasını sağlama sanatıdır. Böylelikle numaranızı gerçekleştirirken izleyicinin görmemesi gereken ayrıntılar gizlenmiş olur. Burada altın kural, gözlerinizi diktiğiniz noktaya özel dikkat göstermenizdir. İzleyicilerin çoğunlukla bakacakları nokta sizin konsantre olduğunuz noktadır. Eğer dikkatinizi elleriniz üzerine yoğunlaştırdıysanız kolaylıkla iddia edilebilir ki izleyiciler

    Biraz Bİlgi
    El aslında gözden daha hızlı değildir...

    Sihirbazın yeteneği, belli bir anda izleyicilerin dikkatini kendi istediği noktaya odaklayabilmektedir. Sihirbazlığın başarısı, gerçek gibi görünen illüzyonlar yaratma yeteneğinde yatar.

    Binlerce yıl, sihirbazların ve büyücülerin doğaüstü güçlerden yararlanarak doğal güçler üzerinde kontrol sağlayabildiğine inanıldı. Bu nedenle sihir ile din arasında yakın bir ilişki olduğu düşünülmüştü. Bir kralın kişisel sihirbazları güya yağmur yağdırabiliyor, düşmanları savuşturabiliyor, hastalıkları önleyip iyileştirebiliyor, saldırıya geçen bir orduya büyü yapabiliyor ve daha da önemlisi tanrıların sevgisini kazanabiliyordu.
    Tarihi büyücülerin zamanından Harry Blackstone, Jr., Doug Henning, ve David Copperfield gibi usta illüzyonistlerin bugünkü başarılarına dek uzanan sihirbazlık, artık dini ayinlerdeki cazibesini yitirip bir eğlence aracı haline dönüştü. MÖ 2494 yılında ölen Pharaoh Cheops ın huzurunda yapılan gösterilerin ayrıntılarını veren antik Mısır kayıtları bulunmaktadır.

    4. yüzyılda Hıristiyanlık Roma İmparatorluğunun hakim dini olduğunda, tüm sihirbazlara karşı savaş açıldı. Sihirbazlık neredeyse her yerde yasaklandı. Daha sonra Orta Çağlarda sihirbazlar cadılıkla, büyücülükle ve şeytana tapmakla suçlandılar. Genellikle hapse atıldılar ve bazen de idam edildiler. Arada sırada halka gösteri yapıyorlardı ama hokkabazlar ve sihirbazlar gibi seyahat eden göstericilerin Rönesans a kadar kraliyet ailesinin, soyluların ve hatta din adamlarının önünde gösteri yapması mümkün olmadı. 16. yüzyıla gelindiğinde, kart hileleri yapan, beyin okuyan ve nesneleri yok eden profesyonel sihirbazlar ortaya çıktı.
    Günümüzde, el çabukluğu olan kişilere göz hilelerini anlatan bir çok sihirbazlık kitabı bulunuyor. Oysa Rönesans ta bu tür kitaplar yoktu. İllüzyonistler meslek sırlarını bir nesilden diğer nesle aktarıyorlardı.
    Sihirbazlık hakkındaki kitaplar 16. yüzyılın sonlarına doğru ortaya çıkmaya başladı. İlk kitaplardan birisi 1584 yılında Fransa da basılmıştır: Jean Prevost un yazdığı Kolay Fark Edilmeyen Hoş Hilelerin ilk Bölümü . İlk İngilizce kitap 1612 de basıldı: Hokkabazlık Sanatı . Sihirbazlığın maskesini düşüren kitaplar da basıldı. Reginald Scot 1584 yılında İngiltere de, Büyücülüğün Keşfi adlı kitabı yayınladı. Amacı, zamanının el çabukluğu olan sanatçılarını herkese duyurmaktı.
    18. yüzyıl Avrupa sında sihirbazlık bir eğlence anlayışı olarak kabul edilmişti. En ünlü illüzyonistlerden bir tanesi Baron Wolfgang von Kempelen. 1770 yılında, tüm rakiplerini yenen otomatik bir satranç oyuncusu yarattı. 1783 yılında Benjamin Franklin makine ile bir maç yaptı ve kaybetti.

    GÖSTERİ HİLELERİ:

    Bir sihirbaz, imkansızı gerçekleştiriyormuş numarası yapan bir aktördür. En fazla bilinen numara, nesneleri ve insanları kaybetmek, sonra ortaya çıkarmaktır. Bazı illüzyonlar için sihirbaz mekanik veya bilimsel yardımlar alır. Sihirbaz bazı illüzyonlar için mekanik veya bilimsel desteğe ihtiyaç duyar. Örneğin ateş yutanlar, özeli olarak kimyasallarla işleme tabi tutulmuş gevşek dokunmuş ip kullanırlar. İp, ağza yerleştirilmeden önce kor haline getirilir ancak ağız açılıp bir miktar hava üflenmeden filli olarak yanmaz.
    Bir sihirbazın, seyircinin neler olup bittiğini anlamamasını sağlaması çok önemlidir. Bu aldanma psikolojisidir. Seyircinin dikkati kontrol altına alınabilirse sihirbaza sadece birkaç el becerisi ve bazı araçlar yeterli olacaktır. Zihnin aldatılması gözlerin aldatılması kadar önemlidir. İnsanların dikkati metotlar kullanarak dağıtılabilir. Örneğin mekanik bir numara sırasında, sihirbaz el çabukluğu ile ilgili sözler söyleyebilir veya çeşitli sihirli sözler edebilir ancak mekanikten asla bahsetmez. Robert Houdini dünyanın en güçlü adamının bile kaldıramayacağı ahşap kutuyu kaldırarak bu konuda ne kadar başarılı olduğunu ispat etmiştir.
    Sihirbazlık psikolojisinde bir diğer önemli unsur da zamanlamadır. Hareketin yapılış biçimi ve süresine bağlı olarak bir sihirbaz, kitleleri yaptıklarıyla veya yaptıklarını fark etmemelerini sağlamasıyla etkileyebilir.
    El çabukluğu ağır ve nazikçe yapılmalıdır. Sihirbaz, ellerinin hızı hakkında konuşarak kitleyi yanıltabilir ve böylece onların sadece hızlı hareketleri seyretmek üzere tetikte kalmasını sağlayabilir. Böylece seyirciler, numaranın aslında ne kadar kolay yapıldığını anlamazlar.

    Sihirbazların numaralarını yapmalarına yardımcı olmak üzere sayısız araç tasarlanmıştır. Bunların çoğu seyirciler tarafından görülmezler. Seyircilerin gördüğü araçlardan bazıları aslında numaranın yapılışıyla belki de en az ilgili olanlarıdır. İnsanların veya büyük hayvanların rol aldığı numaralar sadece sahnede gerçekleştirilebilir ve bunun için özel, hatta hantal aletler gerekir.

    Sihirbazlarda belli konularda uzmanlaşma eğilimi vardır. 19. yüzyılda yaşamış bir Alman olan Alexander Herrmann genellikle küçük numaralar yapmıştır. Harry Kellar, Thurston, Dante, ve David Copperfield gibi isimlerin meşhur olmasının nedeni bir insanı uçurma veya devasa nesneleri yok etme gibi büyük illüzyonlar yapmaları nedeniyle meşhur olmuşlardır. Copperfield in yaptığı en inanılmaz gösterilerden biri Özgürlük Heykelini yok etmesi olmuştur. Amerikalı Thomas Nelson Downs, uzmanlık alanı olan bozuk para numaraları nedeniyle "bozuk para kralı" olarak anılmaktadır. İngiltere, Birmingham lı Gus Fowler, sadece kol ve duvar saatleriyle numaralar yapmıştır. Houdini fantastik kaçışlara ağırlık verirken, Dunninger inanılmaz zihin okuma numaralarıyla insanları büyülemiştir.

    Sihir hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler, tanınmış bir Amerikalı sihirbaz olan milbourne Christopher in "Sihrin Resimli Tarihi" (Crowell 1973) adlı kitabı mutlaka okumalıdır. Sihirbazlık hakkında daha pek çok öğretici kitap bulunmaktadır
    .

  4. #4

    Standart

    Gerçek İzleyici
    Sinirleriniz gerilir, elleriniz titrer, terler, kekelemeye başlarsınız. Sahne korkusu budur ve herkesin başına gelir. Unutmayın, gerçek izleyici için yapılan gösteri ayna önündekinden farklıdır.

    En iyi yol, bir iki numarayı aile içinde ya da yakın arkadaşlara göstermek ve eleştirilerini dinlemektir. Onlara yaptığınız gösterilerden sonra yeterli öz güveni sağlarsanız arkadaş gruplarında, mahallenizdeki okulda performansınızı deneyebilirsiniz. Yakınınızda tiyatro kursları, amatör tiyatro grupları varsa onlara katılmanızda sonsuz faydalar vardır.

    Bu şekilde öz güveninizi kazanmanın ötesinde sahne alışkanlığını da elde edersiniz.Unutmayın, her karşılaştığınız izleyici grubu farklı olacaktır. Çocuklar, yetişkinlerin hoşlandığından farklı numaralardan hoşlanır ve her farklı yaş grubunun hoşlanacağı farklı oyunlar vardır.

    Gösterinizin başarısı için bu noktayı mutlaka göz önünde bulundurmalısınız. Şunu da unutmayın ki her izleyici grubunun farklı kişilik yapısı vardır, bunu öğrenmeye çalışmalı ve kendinizi buna göre adapte etmelisiniz. Şakalarınızın işe yaramadığını derhal fark etmeli ve çaktırmadan espri tarzınızı değiştirebilmelisiniz. Seyirciyi asla darıltmayın....


  5. #5

    Standart

    Komedi Teknikleri
    -- Sihirbazın başı dertte

    -- Komedi donanımı

    -- Kaynaklar

    -- İçerik tutturma

    Tarzınız, yetenek düzeyiniz ve performansınız nasıl olursa olsun, komedi teknikleri istisnasız tüm sihirbazlar tarafından derinliğine incelenmesi gereken bir konudur.

    Komedi, her gösterinin önemli bir bölümüdür. On dakikayı aşan bir gösteri sergiliyorsanız, komedi unsurları kesinlikle gösterinize varyete ve eğlence katacaktır. Komedi unsurlarının eklenmesiyle sıradan bir gösteriden harikalar yaratılabilir.

    Aklınızdaki soru "komedi nedir?" olabilir.

    Bu felsefik soru günümüze değin tartışılır olmuştur. Muz kabuğuna basarak yere düşen bir kişi de, sahnede kıpırdamadan duran biri de komik olabilir. Tek kaşın yukarı kaldırılması da izleyiciyi kırıp geçirebilir. Bakış açınıza bağlı olarak her şey komedi olabilir.

    Genel bir durumla başlayalım

    "Geriye Dönüş" ya da "Çağrışım

    Gösteri sırasında söylenen ya da yapılan bir şeyin, ilerleyen anlarda "hatırlanması" sağlanır. Cem Yılmaz ın gösterilerini izleyenler bu tekniğin sıkça kullanıldığını fark edeceklerdir.

    David Letterman bu tarz komedide ustalardan biridir. Televizyonda yer alan gösterisinin başında, seyircilere, gösteri esnasında sahneye alevler içinde bir adamın çıkacağını, çığlıklar atarak sahne üzerinde turlar atacağını ve sahneyi terkedeceğini söyler. İzleyiciler, başta söylenen bu sözleri, gösteri başladıktan bir süre sonra unuturlar. Ummadıkları bir anda bu adamın sahneye girmesi istenen etkiyi sağlar. Bu, tüm hafta boyunca her gece devam eder. Son derece etkileyici olmuştur. Letterman, gösterisinde bu adama geceliğine iki bin dolar verdiklerini söyler.

    Espirinin arkasındaki güzellik ve zeka bir sonraki hafta açığa çıkar. Letterman, gösterisinin başında, alev alev yanan adam şakasının pahalıya patladığını bu sebeple bundan sonra adamın yanmadan sahneye gireceğini, yine çığlıklar atarak turlayacağını ve sahneyi terkedeceğini söyler. Adama yanmadan turlaması için alty yüz dolar verdiklerini, böylelikle televizyon şirketinin gecede 1400 dolar tasarruf ettiğini de ekler.

    Pratik bir örnek olarak "çiş kabı" ve "görünmez köpek tasması"nı verebiliriz. Tasma, üzerine deri geçirilmiş :-):-):-):-)l bir telden oluşur. Tel öyle bükülmüştür ki üst kısmından tutulduğunda ucunda görünmez bir köpek varmış izlenimini verir.

    Sahneye "görünmez köpeğinizle" girin. Dikkatsizliğiniz sonucu görünmez köpeğiniz tasmadan kurtulsun, kaçsın. Arayın ama bulamayın. Köpeğinizin çiş kabını bir kenara koyun ve gösterinize başlayın. Gösteri boyunca sanki köpeğiniz etrafta dolaşıyormuş gibi, düzenli olarak çiş kabına dolmuş sıvıyı boşaltın...

    Buna benzer bir çok espiriyi deneyebilirsiniz, sadece hayal gücünüzü kullanın...

    "Sihirbazın Başı Dertte"

    En sık rastlanılan komedi türüdür, dolayısıyla kusuru çok sık kullanılmış olmasıdır. Bu noktaya biraz daha zeka katılmalıdır. Unutmayın, izleyiciler "saf" değildir.

    Rol kesme ve kurnazlık bu planın başarılı ve ikna edici olması için gerekli anahtar kelimelerdir. İzleyiciler gerçekten bir şeylerin yolunda gitmediğini ve sihirbazın spontane davrandığını zannetmelidir. Üzerinde durulması gerekli bir kaç nokta: Bu plan, eğer beceriksiz sihirbazı oynamıyorsanız, doğal olarak her numarada kullanılamaz. Her numarada kullanırsanız izleyici üzerinde beklenti oluşturursunuz ki bu da istenmeyen bir durumdur. İzleyici her durumda şaşırtılmalıdır. Bu planı gösterinizde uygulamanın en iyi yolu, önce başarılı bir kaç numarayla başlayıp, izleyiciyi "sihirbazın başı dertte" planı ile yakalamaktır. İzleyici açısından bu daha fazla güvenilir ve inandırıcı olur. Böylelikle izleyici kuruntu, merhamet ve muhtemelen neşe duygularının karmaşasını yaşayacaktır.

    "Sihirbaz dertte" planını sunmak için iki temel yol vardır:

    Birincisinde izleyicilerle beraber sihirbaz da başının dertte olduğunun farkındadır. Örneğin bir ip kesme ve yeniden tek parça haline getirme oynunda kesilen ip parçalarını sihirli torbanızdan çıkardığınızda hala parçalanmış olduğunu görürsünüz. En yaygın rastlanılan yaklaşımdır.

    İkincisinde izleyiciler farkında olsa da sihirbaz başının dertte olduğunun farkında değildir. Örneğin, ortadan kaybolacak bir ipek mendil, sihirbaz farkında olmadan kaza ile sihirli kutunun altından yere düşer. Burada, önemli bir nokta, sihirbazın başının dertte olduğunu anladığında, aşırı düzeyde şaşırma, korku mimikleri göstermemesidir. Seyirci, ucuz kahkaha elde etmek için davrandığınız kanısına kapılmamalıdır. Unutmayın başarılı sihirbazlık "rol" ve "ince zeka" gerektirir.

    Komedi Donanımı

    Bazı sihirbazlar, oyunlarını komedi donanımı ve görsel şakalar etrafında yürütürler. Bunlara "çılgın icatlar" ve "görsel kelime oyunları" da dahildir. Görsel kelime oyunlarında kelimeyle oynamadan, doğrudan kelimenin fiziksel bir donanıma çevrilmesi tekniğinden yararlanılır. Görsel kelime oyunlarına örnek olarak, ucuna elektrik kablosu iliştirilmiş normal bir diş fırçasını, seyirciye "elektrikli diş fırçası" olarak tanıtmak verilebilir. Bir başka örnek, kesici kısımları yok edilmiş, sadece parmak girecek sapları kalmış bir makası "güvenli makas" olarak sunmak...

    Kelimelerin ikinci anlamlarını kullanmak da çok sık rastlanılan komedi tekniklerindendir. "Yılbaşını Divanda geçirdim" espirisini bilmeyenimiz yoktur. Burada dilimizin, kelimelerin ikinci anlamları açısından zengin olduğunu belirtmek ve Mehmet Ali Erbil i hatırlamakta fayda var...

    Kaynaklar

    Yabancı dilde yazılmış yüzlerce kitap olmasına karşın türkçe kaynak bulmak son derece zordur. Burada "fıkra kitabı" ile "komedi sanatı" kitaplarını ayırıyoruz. Komedyenler tarafından yazılmış, mizah eserlerini de bunun dışında tutuyoruz.

    Fıkra kitaplarını kolay bulmanıza rağmen içinden fıkraları "dikkatle" seçmeniz gerekir. Kimileri çocuklar için hazırlanmıştir, bazılarında da sahnede kullanılması imkansız olan uzun fıkralar yer alır. Aramanız gereken kitaplar "bir-satırlık" ya da "iki-satırlık" olarak adlandırılan fıkraları içerir olmalıdır. Bu tür fıkralar "hazırlık" ve "vuruş" aşamaları bir ya da iki satır içinde gerçekleştirilenlerdir.

    Bir satırlığa örnek: İyi tavsiye ile kötü tavsiye arasındaki farkı söyleyebiliyorsan senin tavsiyeye ihtiyacın yok.

    İki satırlığa örnek: Bugün az daha dayak yiyecektim. Antikacıma gittim ve "Yeni neler var" dedim.

    Fıkraların çok özel formülleri vardır, tıpkı kimya formülleri gibi. Temel yapı "hazırlık" ve "vuruş"tan oluşur, ancak bunlar tersine çevirmeler, kinaye ve paradokslarla zenginleştirilebilir. "Stand-up" komedi hakkında yazılmış kitaplar bu konular üzerinde yoğunlaşmışlardır.

    Sihirbazlık gibi komedi de son derece kişisel bir olaydır. Bir sihirbazda başarıyla uygulanan bir diğerinde eğreti durabilir. Tek çıkar yol, çalışmak, uygulamak ve görmektir. Gösterinize komedi unsurlarını azar azar ilave edin ve sonuçlarını gözleyin. Böylelikle şakanın iş gördüğünü ya da işe yaramadığını kolayca anlarsınız.

    Sorun? - İçerik tutturma...

    Biri sadece komedi yapıyorsa sorun yok. Ancak hem sihirbazlık ve hem de komedi bir arada yapılıyorsa "algılanma" sorunuyla karşı karşıya kalınır. Bu temel bir sorundur.

    Sihirbazlık ve komedi unsurları bir arada kullanıldığı zaman kaçınılmaz olarak bir unsurun diğerini bastırması olasılığı vardır. Her ikisini son derece zayıf sunmak ne kadar kolaysa güçlü şekilde sunmak da bir o kadar zordur. Bu sebeple "içerik tutturma" önemli bir sorundur. Bu problem, gerçekten tutarlı ve güçlü bir "imaja" ya da net bir gösterici karakterine sahip değilseniz ortaya çıkar. Diğer bir olasılık, sizin performansa sahip olmanız, ancak seçtiğiniz ilüzyonun bunu gölgelemesidir.

    Kendinizi sihirbaz olarak görüyorsanız ilüzyonunuz güçlü ve gösterinizdeki baskın unsur olmalıdır. Benzer şekilde komedyen iseniz komedyenlik...

    İster sihir numaraları yapan komedyen, isterse de komedi yapan sihirbaz olun, ünvanınızdaki ikinci kelime özelliğinizi ya da esas işinizi vurgular. Dolayısıyla baskın kişiliğiniz ve performansınız esas işinizle uyumlu olmalıdır. Eğer komedyen sihirbaz iseniz yarattığınız etki komik bir sihirbaz olduğunuz olmalıdır. Sihirbazlık yapan komedyen değil.. Sihirbazlık sanatında gelişmek ve daha iyi performans sergilemek için bu ayrımı kendi kendinizde kesin olarak yapmanız gerekir.

  6. #6

    Standart

    Gösteri Zamanı
    On, on iki kadar numara öğrendiyseniz, gösteri zamanı gelmiş demektir. Bu aşamada yarım saatlik bir gösteri yeter de artar bile.

    Televizyonda ya da canlı bir gösteride sihirbazları seyrederken çoğunlukla nasıl titiz bir çalışmanın sergilendiğini farketmeyiz bile. Sihir numaraları mantıksal bir sıralamada sergilenmelidir. Bir oyun başarıyla gerçekleştirilmeleri gereken bir kaç unsurdan oluşur.

    Başarılı bir gösterinin, başlangıcı, gelişmesi ve sonu olmalıdır. Tıpkı başarılı bir kitap gibi.

    Gösterinize her zaman ısınma turuyla başlayın. Sadece sizin tarafınızdan sergilenen, izleyiciyle doğrudan etkileşimin olmadığı kısa ama izleyiciyi havaya sokacak bir oyun olsun seçtiğiniz.

    Isınmadan sonra daha uzun olabilecek, iyi espirilerle donatılmış ve belki de izleyicilerin de katılımının olacağı bir oyun sergileyin. Aynı etkiyi yaratacak oyunları arka arkaya sergilemeyin, iki uzun, iki kısa oyun gibi.. Örneğin ilk numaranız bir şeyleri yok etmek ise ikincisi de yok etme oyunu olmasın. En iyisi arka arkaya sergilenen iki oyunun bir biriyle bağlantılandırılmasıdır. Örneğin birinci oyunda ortaya çıkan ipek mendillerin ikinci oyunda kullanılması gösterinin akışını mükemmelleştirir.

    Düzenli ilerleyin, unutmayın ki varyete sihirbaz gösterilerinin tuzu biberidir. Final olarak en muhteşem oyununuzu sergileyin.

    Çoğu zaman bir gösterinin ne kadar sürmesi gerektiği merak konusu olur. Bunu belirleyen bir kaç unsur vardır.

    Yer: Sahnedeyseniz ve seyirciniz ücret ödeyerek geldiyse doğaldır ki paralarının karşılığını isteyeceklerdir. Dolayısıyla uzunca gösterileri tercih etmelisiniz. Yemekli bir ortamdaysanız beş, on dakikalık bir gösteri yeterlidir, izleyiciler yemeklerinin soğumasından hoşlanmazlar, siz de bakışların oyundan tabaklara yönelmesinden...

    İzleyici Yaşı:özellikle çocuklar için yapılan gösteriler söz konusuysa, genel bir kural olarak, izleyici yaşı küçüldükçe gösteri süresi de kısa tutulmalıdır. Gösteri sonunda izleyiciler "tatları damaklarında" kalmış bir şekilde ayrılmalıdır. Onları ne aç bırakın, ne de tıka basa doldurun.

  7. #7

    Standart

    Çocuklar İçin Düzenlenen Gösteriler
    Çocuklar için düzenlenen sihirbazlık gösterileri keyif verici olduğu kadar zordur da. Çocuklar önünde gösteri yapan sihirbaz bazen işlerin istemeden de olsa kötü gidebileceği olasılığı karşısında kendisine hakim olmalıdır.

    Minikler için gösteri yaparken konuşma tarzı olabildiğince basit tutulmalıdır. Çocuklar ince zeka esprilerini anlamazlar. Kaş-göz hareketleri, komik kulak hareketleri, şaşı göz gibi görsel komedi ögeleri onları eğlendirmek için yeterlidir. Okul, anne-baba hakkında yapılan şakalar da iş görür. Gösteri sırasında onları da konuşturmak gerekir.

    Aptal durumuna düşmeden gülünç olmayı bilmek de gereklidir. Küçük çocuklar sersem esprilerini severler, ancak çok ince bir sınır vardır , geçilirse sizin aptal olduğunuzu düşünürler.

    Isınma turları ve havaya sokmak çok önemlidir. Bu, çocukları biraz sonra gerçekleşecek muhteşem gösteriye hazırlar. Aynı zamanda sizin izleyicilerinizi analiz etmenizi sağlar, özellikle kimlerin baş belası olacağını (şanslıysanız) önceden saptamanızı sağlar. Sihirbazın çocukların karşısına bir profesyonel eşliğinde çıkmak iyi bir fikirdir. Başlangıçta, sizin patron olduğunuzu hissettirecek bir profesyonelle. başlangıçta gerektiği kadar katı olursunuz, gösteri devam ettikçe, karşılıklı ısındıkça gerektiği kadar yumuşayabilirsiniz. Ancak baştan yumuşak davranırsanız, sonra denetimi yeniden ele almanız zor olacaktır.

    Çocuklar için ne tür sihirbazlık gösterileri düzenlemeli? Büyükler için düzenlenecek tüm gösteriler çocuklar için de düzenlenebilir. Ancak, oyun gerçekleştirilirken söylenecek sözler ve espriler çocukların anlayacağı, dikkatlerini istediğiniz yöne çekebilecek türden olmalıdır. Göreceksiniz ki, çocuklar rengarenk çocuklara özel gösterilerin yanında, dört dörtlük organize edilmiş muhteşem sihirbazlık gösterilerini beğenecek ve takdir edecektir. Yaş Grupları Unutmayın ki farklı yaş grubundaki çocuklar tamamen farklı şeylerden hoşlanır. 3 yaş grubuna hitab eden espirilerle donatılmış bir oyunu 10 yaş grubuna sunarsanız çürük yumurta yağmurunu hak edersiniz. Aynı oyunu farklı yaş grupları için yeniden "esprilendirmelisiniz".

  8. #8

    Standart

    Bende Bi Numara Önermek İstiyorum

    GAZETE KAĞIDINDAN PARA YAPMAK

    İşte size muhteşem bir oyun. Bu oyunu başarıyla gerçekleştirdiğinizde sizi seyredenler bu oyunun sırrını öğrenmek için peşinizden koşacaklar. Kullanılan malzemeler son derece basit olduğundan bu oyunu her yerde yapmak mümkün. Bu oyunu iyi öğrenmeniz her türlü arkadaş ortamında sizi aranılan biri yapacaktır. Ancak dikkat bu oyunda kibrit kullanılarak kağıt yakılacağından 18 yaşından küçük sihirbaz adaylarının yapmamasında yarar vardır. Bu ikazımıza uyacağınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Oyunumuz aslında çok basit. Kağıt para büyüklüğünde kesilmiş bir kağıdı ellerimizin tamamen boş olduğunu gösterip, kollarımızı sıvadıktan sonra kibritle tutuşturuyoruz ve külleri avucumuz içinde ovalarken birden bire 20 milyon liraya dönüştürüyoruz. Nasıl, çok güzel değil mi? Hele geçim sıkıntısı çekilen bu günlerde. Bu nedenle anlatacaklarımızı dikkatle dinleyip oyunumuzu bir an önce öğrenin.

    Oyunumuz için daha önce de söylediğimiz gibi son derece basit malzemelere ihtiyacımız var. Para büyüklüğünde kesilmiş gazete kağıdı, 20 milyon liralık bir banknot ve bir kibrit kutusu.

    Gelelim oyunumuzun nasıl yapıldığına. Önce kibrit kutusunu yarım açıyorsunuz. Daha sonra elimizdeki 20 milyonu kibrit kutusunun açılan tarafının arkasındaki boşluğa sığacak biçimde katlıyor ve bu boşluğa kağıt parayı yerleştiriyorsunuz. Bu işlemi tamamladıktan sonra kibrit kutusunun paranın saklandığı kısmını size bakacak şekilde masaya bırakıyorsunuz. Artık oyuna başlayabilirsiniz.

    Sıra geldi gösteri kısmına. Numarayı yapmadan önce ellerinizin boş olduğunu izleyicilere gösteriyor ve hatta kollarımızı sıvayarak iyice emin olmalarını sağlıyorsunuz. Bunu yaptıktan sonra para büyüklüğünde kestiğiniz gazete kağıdını elinize alıp külah biçiminde kıvırıyorsunuz. Geldik en önemli kısıma. Oyununuzun başarılı olması için bu bölümü defalarca kendi kendinize çalışmanız lazım. Bu bölümde yapacağınız en ufak hata oyununuzun başarısız olmasına yol açacaktır. Masanın üstündeki kibrit kutusunu elinize alıyor ve açık kısmından bir kibrit alıp külah haline getirdiğiniz gazete kağıdını tutuşturuyorsunuz. Bu işlemi yaptıktan sonra kutuyu kapatırken gizli bölüme saklanmış olan 20 milyonluk banknot avucunuza düşecektir. Artık kibrit kutusunun görevi tamamlanmıştır.

    Onu masanın üstüne atabilirsiniz. Artık külahın yanıp kül olmasını beklemekten başka yapacağınız bir şey kalmadı. Külah söndükten sonra külünden bir parça alın ve sihirli sözcüklerinizi söyleyerek külü ovuşturmaya başlayın. Bu hareketin devamında daha önce kibrit kutusundan avucunuza düşürdüğünüz katlı parayı artistik hareketlerle açarak seyircinize gösterin. Bu bölümü de başarılı yapmak istiyorsanız önce ayna karşısında kendi kendinize çalışmanız zorunludur. Ne kadar çok çalışırsanız, mükemmel hareketlere o kadar çok yaklaşırsınız. İllüzyon sanatı, bir takım küçük hilelerin mükemmel hareketlerle yapılmasına dayanır. Bunu unutmayın.

  9. #9

  10. #10

Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

Benzer Konular

  1. Sihir ve İllüzyon
    By ByemonaR in forum Bilgi Deposu
    Cevaplar: 14
    Bölüm Listesi: 08-20-2010, 03:39 PM
  2. Sihir ve Nazar Değmesi
    By ABYSS in forum Dini Bilgiler
    Cevaplar: 0
    Bölüm Listesi: 03-19-2007, 06:29 PM
  3. Sihir ve büyüye karşı ne yapabiliriz
    By ABYSS in forum Dini Bilgiler
    Cevaplar: 0
    Bölüm Listesi: 03-03-2007, 03:46 PM
  4. İlizyon sanatı...ilginç...
    By jelibonn in forum İlginç Bilgiler
    Cevaplar: 2
    Bölüm Listesi: 02-24-2007, 11:25 PM

Beğenilen Sayfayı İşaretleyin

Beğenilen Sayfayı İşaretleyin

Yetkileriniz

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • Eklenti Ekleyemezsiniz
  • You may not edit your posts
  •  
[Gizlilik Politikası]-[UslanmaM Kuralları]-[UslanmaM İletişim/Contact]