Hamileler dikkat! Günde 4 fincandan fazla kahve zararlı. Yapılan araştırmalar kahvedeki kafeinin çocuk düşürme riskini arttırdığını ortaya koyuyor.
İsveç te yapılan bir araştırma

günde 4 kupadan fazla kahve içmenin hamileliğin başında çocuk düşürme riskini 2 katına çıkardığını ortaya koydu.
Araştırmaya katılanlardan Karolinska Enstitüsü profesörlerinden Sven Cnattingius

kahvedeki kafeinin çocuk düşürme riskini artırdığını belirlediklerini söyleyerek

kahve tüketiminin azaltılması durumunda ceninin sağlıklı büyüyeceğini belirtti. Cnattingius

araştırmalarında

hamileliklerinin 6 ila 12 inci haftaları arasında çocuk düşürmüş kahve bağımlısı 562 kadın ile sağlıklı olarak bebeklerini dünyaya getirmiş 953 kadının durumunu incelediklerini kaydetti.
İsveç te yapılan araştırmada

kadınların kahve

çay ve kolalı içeçiklerden aldıkları kafein miktarının araştırıldığı

bunun yanında hamilelikte risk faktörleri olan sigara

yaş

daha önceki düşükler ve sabah bulantılarının da dikkate alındığı ifade edildi. Araştırmanın sonuçlarının

New England Tıp Dergisi nin bu haftaki sayısında yayımlanacağı bildirildi.